2011-02-02

Kovászos káposzta



Mint korábban írtam, csak a saját, vagy a helyi termesztésű, piacokon beszerzett zöldséget, gyümölcsöt részesítem előnyben, nem a 2-3 ezer km-t utaztatott „csodákat”, természetesen a déligyümölcsökre és az itt nem termő zöldségekre ez nem vonatkozik, és mindezt a szezonnak megfelelően.
Télen igazi vitaminforrás a savanyú káposzta. Sajnos, amit az ősszel készítettünk - egy 27 literes kerámiahordóban - mostanra már elfogyott. Marad a lehetőség a vásárlásra, vagy a kovászolás. Nekem ez utóbbi vált be, melyet szívesen ajánlok mindenkinek. Egyszerű, nem vegyszerrel érlelt és finom. 

Elkészítés:
A káposztát legyaluljuk, besózzuk, 1 kg káposztához 2 dkg sót számítva, jól összekeverjük.
A besózott káposztát széles szájú üvegbe, vagy megfelelő kerámiaedénybe – én egy ötliteres üveget használtam - rakjuk. Az üveg aljára kaprot, borsikafüvet, babérlevelet, egész borsot teszünk, és az egészet felöntjük forró vízzel, hogy ellepje. Letakarjuk káposztalevéllel, erre – amikor a víz kihűl – egy-két szelet szikkadt kenyeret teszünk. Pikánsabbá 1-2 chilivel tehetjük.
Három-négy nap alatt télen is, meleg helyen, letakarva elkészül! A megérett káposztáról a  kenyeret leszedjük, levét átszűrjük és hűtőszekrényben tároljuk.


1 megjegyzés:

Gabriella írta...

Szia. Íze hasonlóan savanyú lesz mint az uborkáè? Köszönöm szépen.