2011-03-02

Karaj baconnal és póréval töltve



Hozzávalók:
1,4-1,5  kg karaj, kicsontozva
2 szál póréhagyma
2 cikk fokhagyma
8 szelet bacon
só, bors, köménymag, friss kakukkfű, mentalevél
5 ek olaj
1 dl húsalaplé

A húst hosszmentén, középen bevágtam, ügyelve, hogy az egészet át ne vágjam. Így egy téglalap alakú darabot kaptam, melyet két lap fólia közzé téve kiklopfoltam és ezáltal egy vékonyabb darabot kaptam. A húst bedörzsöltem sóval, a kinyomott fokhagymával, borsot és egy kevés köménymagot daráltam rá. A húsra merőlegesen fektettem a bacont, a baconra merőlegesen a póréhagymát és a kakukkfüvet. A húst feltekertem és átkötöztem, serpenyőben felforrósított olajon körbepirítottam. Az így előkészített húst ezután áthelyeztem egy fedővel ellátott sütőedénybe, aláöntöttem a serpenyőben fennmaradt és a húslével összeforralt levet. Előmelegített, 200 fokos sütőben 50 percig sütöttem. Miután kihűlt, a zsineget eltávolítottam, vékonyan felszeleteltem és hideg előételként, konyakban érlelt fekete áfonyával kínáltam.
   

Nincsenek megjegyzések: