2011-03-08

Töltött lumaconi



Az olasz tészták formái már-már designer-i tervezés eredményeként születnek meg. Minden tésztának megvan az ideális felhasználási területe, módja. A Lumaconi egy nagy, csiga alakú tészta, a Lumache csigatészta óriás változata.
Töltve és utána sütve használható, akárcsak a cannelloni vagy a conchiglioni. Tölthető ricottával sonkával, gombával. Én hússal töltöttem, zöldségágyra helyeztem és sajttal megszórva sütőben kisütöttem. 


Hozzávalók: 250 g lumaconi tészta, 0,5 kg hús, 1- paprika, 1- paradicsom, 1- cukkini, 20 dkg gomba, 2 - hagyma, 20 dkg sajt, olívaolaj, só, bors, bazsalikom, oregánó

Elkészítés: 

A hús lehet sertés vagy marha, összevágva vagy ledarálva.
Először a tésztát főztem meg - a főzési idő 10-12 perc - leszűrtem és hideg vízzel leöblítettem. Közben elkészítettem a zöldségeket: a hagymát apró, a cukkinit nagyobb kockára, a gombát szeletekre, a paprikát csíkokra, a paradicsomot meghámozva (1-1 percre forró és utána hideg vízbe dobva a héja könnyen lejön) cikkekre vágtam, sóval, borssal, bazsalikommal és oregánóval fűszerezve, kevés olívaolajon wokban 5-6 percig pirítottam. 
A húst apróra összevágtam, ízesítettem sóval, borssal, nagyon apróra vágott hagymával és betöltöttem a csigákba.
Egy sütőtepsibe leraktam a zöldségeket, rá a megtöltött csigákat, megszórtam sajttal és 200 °C fokos sütőben 25 percig sütöttem.

1 megjegyzés:

leon írta...

Hát ez valami fantasztikus tészta! Tudnak valamit ezek az olaszok. Én is nagyon szeretem az olasz konyhát!
Még üzletben nem láttam ilyen tésztát, pedig szívesen elkészíteném.