2011-04-07

Thai édes chiliszósz



A garnélás-avokádós-tekercshez készített édes chiliszósz legjobb receptjét ezen a blogon találtam és az alábbiak szerint készítettem.

Hozzávalók: 100 g cukor, 1,5 dl víz, 6 cl fehér borecet, 3 cikk fokhagyma, 2 chilipaprika, 1/2 ek só, 1 ek kukorica keményítő + 2 ek víz

Elkészítés:
A kukorica keményítőt és a két kanál vizet összekevertem és félretettem. A többi hozzávalót robotgéppel pürésítettem, fazékba rakva felforraltam és mérsékelt hőmérsékleten 5 percig főztem, amíg a chili és a fokhagyma megpuhult. Ezután hozzáadtam a keményítős keveréket és még 2 percig forraltam. Az eredmény egy aránylag híg szósz, melyben chili - és fokhagymadarabkák úszkálnak. Kiváló mártogatós csirkéhez, halhoz, rákhoz, de chipset is mártogathatunk bele.
Ha kevésbé erős szószt kívánunk készíteni, a chili magját távolítsuk el.

Nincsenek megjegyzések: