2011-04-17

Zöldségleves - Minestrone




A levesek közül a zöldségleves az, amelynél óriási szerepet játszik a fantázia, mert a variációs lehetőségek sora végtelen. Szerintem. Egyik nagy kedvencem a minestrone, amely nem más, mint olasz zöldségleves, szezonális zöldségekből, rizs vagy valamilyen tészta hozzáadásával.

De ez az elnevezés is egy egész sor levest takar, a lényeg, hogy kis kockára vágott zöldségekből áll. Az alapzöldségek (cukkini, hagyma, szárzeller, burgonya, káposzta, sárgarépa, paradicsom) mellett bővíthető és variálható a felhasznált zöldségek sora.
Most egy egyszerű zöldséglevest ajánlok, ez az én „minestrone-variációm”, tészta és rizs nélkül.

Hozzávalók: 2 l csirkealaplé, 2 sárgarépa, 2 burgonya, 1/4 közepes káposzta, 1-2 paradicsom, 1 hagyma, 1-2 cikk fokhagyma, 1 ek olívaolaj
 
Fűszerezés: só, bors, friss kapor

Elkészítés:
A felmelegített olívaolajon üvegesre pároltam a finomra vágott hagymát, rátettem a zúzott fokhagymát és a kockára vágott sárgarépát, 2-3 percig együtt pároltam, utána felöntöttem az alaplével (aki húsalaplét nem használ, vízzel), hozzáadtam a felkockázott burgonyát, a cikkekre vágott paradicsomot és a csíkokra vágott káposztát. Felforraltam és lassú tűzön addig főztem amíg a burgonya és a káposzta megfőtt, 10 perc. Sóztam, borsoztam, és tálaláskor friss kaporral megszórtam.


Nincsenek megjegyzések: