2011-05-06

Füstölt hal salátával



Erre a salátára szerintem bármilyen füstölt hal, de még grillezett hal is megfelel. Én most füstölt makrélacsukából - Cololabis saira (angolul Pacific saury vagy mackerel pike, oroszul сайра) - készítettem. A makrélacsuka Kínában, Japánban, Oroszországban nagyon közkedvelt és széleskörűen felhasznált halfajta, sózzák, sütik, grillezik, füstölik, ritkábban sashimit, sushit készítenek belőle.
Japánban a makrélacsuka az őszi szezonális ételek egyike, egyszerűen csak sózzák és grillezik, rizzsel és miso levessel tálalják. Kitűnő proteinforrás, gazdag telítetlen, „jó” zsírsavakban, védi a szívet.
Tehát a hangsúly most is a halon van, legalább egy héten egyszer-kétszer igyekszem beiktatni az étrendbe. De mivel most tavasz van, azért én sok zöldséggel képzeltem el ezt a fogást: salátával, sóskával, hagymával, kaporral.

Hozzávalók: 1 fej saláta (bármilyen), egy marék sóska, 1-2 zöldhagyma, 1-2 főtt tojás, 100 g hal, só, bors, olívaolaj, kapor, kapribogyó (a mennyiségek 1 adagra értendők).

Elkészítés:
A salátát és a sóskát megmostam, összetépkedtem, sót és színes borsot daráltam rá, egy kevés olívaolajjal és citromlével meglocsoltam. A zöldhagymát karikára vágtam, a tojást megfőztem, a sárgáját kiszedtem, a fehérjét felszeleteltem. A halat kettévágtam, a szálkákat kiszedtem belőle, kisebb darabokra vágtam és mindent a salátára halmoztam. Frissen vágott kaporral megszórtam és kapribogyóval tálaltam.

1 megjegyzés:

DK írta...

Nagyon szeretem a füstölt halakat! Ez a saláta is biztos nagyon finom.