2011-05-05

Sárgarépa-saláta zellerrel



Már megjelent a piacokon a hónapos retek, a hazai paradicsom, az uborka, zöld hagyma, válogathatunk a legkülönbözőbb zöldségekből, de a változatosság kedvéért, karotin- és ásványi anyag tartalma miatt most sem hiányozhat az asztalról a sárgarépa.
Készülhet belőle leves, köret, saláta. Most egy zelleres sárgarépa-salátát ajánlok, mely az alábbiak szerint készült.Megtisztítottam és lereszeltem három sárgarépát és egy negyed zellert, megsóztam. Egy vöröshagymát vékony karikákra vágtam és kevés olívaolajon üvegesre pároltam, közben felvágtam két zöldhagymát. A lereszelt sárgarépát és zellert összekevertem a kihűlt sült hagymakarikákkal és a zöldhagymával, meglocsoltam olívaolajjal (mennyisége, ízlés szerint) és egy fél citrom levével. Tálaláskor pirított szezámmagot szórtam rá.
Zeller helyett tehetünk bele almát vagy körtét, zöldhagyma helyett snidlinget, vagy póréhagymacsírát, megszórhatjuk durvára őrölt dióval vagy mandulával, olívaolaj helyett használhatunk dióolajat, citromlé helyett körte- vagy almaecetet, tehetünk bele chilipaprikát. Magában egy könnyű vacsora, kitűnő előétel, vagy ideális kísérője a grillezett húsoknak.

 

1 megjegyzés:

leon írta...

nagyon jo recept,ki kell probalnom !