2011-05-14

Végre itt az újkrumpli!



A tavaszi zöldségek sorát a piacokon most már az újkrumpli is gazdagítja. Végre! Ugyanis jó minőségű tavalyi burgonyát már nem nagyon találni. Nem beszélve arról, hogy ez most már mennyivel finomabb, sokkal több vitamin és ásványi anyag van benne, és mivel nagyobb a nedvességtartalma, kevesebb kalóriát is tartalmaz. Diétázók is bátrabban fogyaszthatják.

Én így kora tavasszal csak az egész aprócskákat keresem, ezt viszonylag kevesen szeretik, merthogy problémásabb a tisztítása. De nem, mert hámozni nem kell! Ezeket egészben, héjastul is meg lehet sütni, vagy a héját kefével, késsel is le lehet kaparni. Főzhető, süthető, készülhet belőle köret petrezselyemmel, kaporral, önálló fogás különböző zöldségekkel, adható salátákhoz. Én most füstölt halhoz készítettem salátát és mivel ez a hal elég zsíros, a salátát kiegészítettem főtt újkrumplival. Jó ötletnek bizonyult, finom lett, pillanatok alatt elfogyott!
A hozzávalók és a mennyiségek az ilyen salátáknál szerintem tetszőlegesek. Ki hogyan szereti: több vagy kevesebb hagymával, több hallal vagy éppen több krumplival, jégsalátával, vagy római salátával, ilyen vagy olyan olajjal, kaporral vagy petrezselyemzölddel, szóval ízlés szerint. Én a következőképpen készítettem.

Hozzávalók: 1/2 kg újkrumpli, 1 jégsaláta, 3 szál újhagyma, 50-60 g füstölt vajhal, 1 ek kapribogyó, só, bors, egy csokor kapor, egész kevés reszelt sárgarépa, egy fél citrom leve, 1 ek extra szűz olívaolaj

Elkészítés:
A krumplit megmostam, megtisztítottam, megfőztem. Közben a salátát összetépkedtem, tálra raktam, kicsit sóztam, borsoztam és rászórtam a felvágott újhagymát. Miután a krumpli kihűlt, egy részét karikára vágva, másik részét egészben hagyva, a kapribogyóval együtt, a salátára raktam. Végül rátettem a csíkokra vágott halat, meglocsoltam a citrom levével és az olívaolajjal és megszórtam frissen vágott kaporral. Egy igazi, tavaszi könnyű vacsora. 

Nincsenek megjegyzések: