2011-06-09

Endívia mangóval



Amint már a korábbiakból is kiderült, legalábbis azoknak, akik engem olvasnak, sok salátát készítek. Előételnek, köretnek, könnyű vacsorának csirkével, hallal, gyümölccsel. Szerencsére már nagyon sok fajta kapható, kezdve az egyszerű fejes salátáktól, jégsalátáktól, a tépősalátákig – madársaláta, rucola, tölgylevelű saláta, lollo-típusok, radiccio, frisée-endívia.
Fogyasztásuk mindenkinek ajánlott, egészségvédő hatásuk közismert, mert magas rosttartalmuknak köszönhetően nagyon kedvező hatással vannak az emésztőrendszerre, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagok, tartalmaznak folsavat, káliumot, foszfort, klorofillt.... Elkészítésük csak a fantáziánktól függ, a felhasznált olajok, ecetek, fűszerek, magvak teszik változatossá.
Ehhez a salátához kétféle endíviát használtam: széles levelűt és szeldelt levelűt – escarolt, frisée-t – és mangót. A mangó különleges, pikáns ízű gyümölcs, szintén sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Salátákhoz szép érett mangóra van szükség, nálunk általában kicsit keményen, zölden kapható, de papírzacskóba csomagolva (az avokádóhoz hasonlóan) szobahőmérsékleten pár nap alatt beérik.

Hozzávalók: 1-1 fej saláta, 1 érett mangó, 1 lilahagyma, 4-5 szál zöldhagyma, 2-3 ek olívaolaj, 1 citrom, só, frissen őrölt zöld bors.

Elkészítés:
A salátákat megmostam, megszárítottam, összetépkedtem (és nem vágtam!), a mangót meghámoztam, felkockáztam, a lilahagymát kockára vágtam, a zöldhagymát felvágtam, az egészet jól összekevertem, sóztam, borsoztam, olívaolajjal és a citrom levével meglocsoltam. Magában nagyszerű előétel, hússal, hallal - egy könnyű vacsora.


Nincsenek megjegyzések: