2011-06-06

Kecskesajtos jégsaláta



Ma már egyre több helyen kaphatók, és nem csak vásárok, vagy bemutatók alkalmával, a magyar kézműves sajtok. A hétvégén kitűnő kecskesajtokat sikerült vennem, ez ihlette ezt a salátát. Elkészítése egyszerű, gyors, karakterét a sajt adja. Ez most lilahagymás kecskesajtból készült, alapja jégsaláta, de szerintem ruccolával vagy madársalátával is kitűnő.Hozzávalók: 1 jégsaláta, 1/2 sárgarépa, 1 lilahagyma, 3-4 lila újhagyma, 3 ek olaj, 2 ek balzsamecet, só, frissen őrölt színes bors, áfonya

Elkészítése:
A salátát megmostam, megszárítottam, összetépkedtem. A lilahagymát, a lila újhagymát kis kockára, a sárgarépát csíkokra vágtam. Az egészet jól összekevertem, meglocsoltam a dióolajjal, a balzsamecettel, sóztam, borsoztam és a felkockázott sajtot az áfonyával együtt a tetejére raktam.
Dióolaj helyett használhatunk más hidegen sajtolt olajat, áfonya helyett rakhatunk rá pirított diót. Tökéletes előétel, vagy egy könnyű vacsora, munka után is pillanatok alatt elkészíthető. 

Nincsenek megjegyzések: