2011-08-05

Kakukkfüves nyelvhal



Halat, ahogyan már korábban is említettem, viszonylag gyakran készítek. A saját magam által kitűzött célhoz, "ha péntek, akkor hal", igyekszem tartani magam. Elismerem, nem mindig könnyű. Nekem általában a megfelelő hal beszerzése okozza a legnagyobb gondot. A piacra nem mindig jutok el, a boltok, áruházak kínálata szegényes, jóformán csak fagyasztott tengeri halak kaphatók. 
A múltkor nyelvhalat grilleztem, melyhez citromos fehér boros mártást készítettem. Ma is nyelvhalra esett a választásom, elkészítése gyors, egyszerű, az eredmény garantált.
Hozzávalók: 4 nyelvhalfilé, 1/4 citrom, só, bors, friss kakukkfű, 1 ek liszt, 2 ek olívaolaj


Elkészítés:
A halat sütés előtt 10 perccel besóztam, a citrom levével meglocsoltam. Sütés előtt lisztbe forgattam és olajban oldalanként 4-5 perc alatt megsütöttem. Természetesen a sütési idő a halfilé vastagságától függ. Sütés közben a serpenyőbe dobtam az apróra vágott kakukkfüvet, csodálatos illatot és ízt kölcsönöz a halnak. Párhuzamosan egy másik serpenyőben zöldségeket sütöttem, most paprikát, paradicsomot és hagymát. De grillezhetünk mellé cukkinit, padlizsánt és gombát is.
Ez egy bármikor, szerintem bármilyen halfiléből elkészíthető, könnyű ebéd vagy vacsora.

4 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon szeretnék nálatok enni péntekenként:) Nagyon jó a recept és a célkitőzésed is nagyon dicséretre méltó!!!

wanna írta...

Nem is lenne rossz, pláne, ha frissen fogott halat - esetleg norvég lazacot - sütnénk :)

Vicuska írta...

Könnyed és finom! A pénteki halnapot sokáig tartottam én is, de feladtam, hasonló okok miatt, bár nálam más is beleszólt...

nina írta...

Jó ötlet ez a pénteki halnap. Ki kéne próbálni