2011-08-03

Insalata caprese - mozzarella paradicsommal



Többször írtam már partifalatokról, salátákról, de a nagy "kedvenc", a mozzarella paradicsommal eddig mindig kimaradt. Nagyon könnyen elkészíthető, látványos és szép előétel vagy egy könnyű vacsora, minden alkalomra kitűnő választás.
A mozzarella kifejezést többfajta lágy, gyúrt olasz sajtféleség neveként használják, amelyek nyújtással, gyúrással, vágással készülnek, a "mozzare" olasz szó azt jelenti, hogy "vágni".


  • a Mozzarella di Bufala (buffalo mozzarella) háziasított vízibivaly tejéből készül
  • a mozzarella fior di latte friss pasztőrözött tehéntejből készül, ezek lényegében a mozzarella jellegű sajtok
  • füstölt mozzarella

A tehéntejből készült és mindenütt árusított mozzarella jellegű sajtok nem egyenértékűek az eredeti bivalytejből készült mozzarellával.
A saláta elkészítése tényleg nem vesz igénybe pár percnél többet. Karikára vágtam a mozzarellát és a paradicsomot, daráltam rá sót és borsot, meglocsoltam extra szűz olívaolajjal, és apróra vágott bazsalikomlevelet szórtam rá. 

 

4 megjegyzés:

Vicuska írta...

Mi is szeretgetjük :)

wanna írta...

Aki már kóstolta, biztos "megszereti", csak hajlamosak vagyunk ragaszkodni a megszokott dolgainkhoz, de hát ahogy mindenben az étkezésben is kell egy kis nyitottság. Ne ragaszkodjunk a tengerparton is a paprikás csirkéhez vagy a rántott húshoz :D (tévedés ne essék, mindkettőt szeretem).

trollanyu írta...

Fő a változatosség:) Annyi mindent lehet szeretni, annyiféle különböző finomság van. Miért ne férhetnének meg egymás mellett a különbő nemzetek ételei? A mozzarella nagyon fincsi:)

DK írta...

A bivaly mozzarella igazán különleges. Érdemes abból készíteni.