2011-08-19

Zöld paradicsom egészben


 
Az egész zöld paradicsom ecetben szintén nagyon kedvelt orosz savanyúság, talán elterjedtebb, mint a piros paradicsomból készült, melyet általában 3-5 literes üvegekben raknak el. Lehet, hogy a klíma miatt sok paradicsom nem érik be és ezt találták ki, mindenesetre jó ötlet, mert igazi csemege. Felszolgálják saslikhoz, grillezett húsokhoz, és nem csak télen. Elkészítése roppant egyszerű, a felöntőlé elkészítésénél csak az arányokat kell betartani, a fűszerezés pedig egyéni ízlés szerint történik.


Az alap minden eseteben 1 liter vízhez 1 ek só, 2 ek cukor és 50-80 ml ecet (10%-os). Én csak egy-, legfeljebb kétliteres üvegekben szoktam elrakni paradicsomot, a könnyebb kezelhetőség és felhasználás miatt is.
Most a következők szerint jártam el: a felöntőlevet – miután beleraktam a sót, a cukrot, az ecetet – öt percig forraltam, és utána forrón az üvegekbe rakott paradicsomokra mertem. Minden üvegbe tettem 5-6 szem borsot, 1 szegfűborsot, 1 babérlevelet, 1-2 tormaszeletet, 1 chilipaprikát, sok kaprot. Az üvegeket lezártam és 10 percig gőzöltem a sárga paradicsomnál leírtak szerint.


8 megjegyzés:

trollanyu írta...

Ez is nagyon finom, bár nem sokszor ettem még, nálunk valahogy kimaradt, sosem készítettünk. Most látok pár zöld paradicsomot azon a pár tövön, amiket nevelgetek, lehet, hogy már nem fognak beérni, akkor kipróbálom ezt:)

wanna írta...

Ahogy említettem is, valószínűleg a már be ne érő paradicsomokra találták ki ezt a módszert az oroszok is. Én Szentpéterváron találkoztam először ezzel. Nálatok is biztos beválik:)

Petra írta...

Szeretem a zöld paradicsomot, de még soha nem készítettem. Egyenlőre még ilyen napsütésben pirosodnak a paradicsomok nálam. De majd ha lesznek amik nem érnek be, ősszel én is kipróbálom.

wanna írta...

Szia Petra! üdv a blogomon,nincs is párja a friss, mosolygós, piros paradicsomnak, pláne, ha magunk szakítjuk le a tőről, ott helyben meg is eszem :)

wanna írta...

... a zöld paradicsomot meg érdemes kipróbálni így is, nem csak csalamádéba :)

lehoczkigabi írta...

Szia! Még sosem készítettem így zöld paradicsomot. Érdeklődnék, hogy kb mennyi idő múlva kóstolható!Nagyon tetszik a blogod! Gratulálok :)

wanna írta...

Köszi Gabi, örülök, hogy tetszik a blogom.
A zöld paradicsom, amikor kikerül a dunsztból, lényegében azonnal fogyasztható, mivel légmentesen van lezárva, és az üvegben már nem érik tovább.

lehoczkigabi írta...

Szia Wanna! Isteni a zöld paradicsom, végre olyat főztem, hogy passzolt hozzá és megkóstoltuk! Köszi a receptet, mindenkinek csak ajánlani tudom (most már csak jövőre :-))!