2011-09-30

Almás sütemény pudinggal



Kezdődik az almaszezon és az almás sütik ideje. Csodás édes-savanyú ízkombináció! Még tavaly nagyon finom sütit kaptam Kassáról, természetesen elkértem a receptet is, most jött el az ideje, hogy én is megsüssem. Lényegében ez egy piskótaalap, rajta reszelt alma, pudingos krém és reszelt étcsokoládé, mondhatnánk fordított almás süti. Lehet „alkotni”.

Hozzávalók:
- a piskótához: 5 tojás, 15 dkg liszt, 15 dkg porcukor, 5 ek víz, 1/4 sütőpor
- a töltelékhez: 1 kg alma, vanília , fahéj

- a krémhez: vaníliapuding, 10 dkg vaj, 5 dkg porcukor 

Elkészítés: 
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét robotgéppel 2 ek cukor hozzáadásával kemény habbá vertem. A tojások sárgáját a maradék cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a vizet, a lisztet, a sütőport és végül a tojások felvert habját. Az almát lereszeltem, belekevertem 1 mk fahéjat és egy bourbon vaníliát. A sütőtepsit kibéleltem alufóliával, ráterítettem és elsimítottam rajta az almát, erre a piskótatésztát, és 180°C fokos sütőben, légkeverésen 20 percig sütöttem. Közben elkészítettem a pudingos krémet, amihez először megfőztem a pudingot az itt leírtak szerint. Egyszerű az elkészítése, adalékmentes, és finom, de természetesen gyári pudingporból is készíthető. Miután a puding kihűlt, hozzákevertem a cukorral habosra kevert vajat. A kész piskótát kicsit hagytam hűlni, aztán kiborítottam egy táblára, és lehúztam róla az alufóliát.
Lényegében, erre a felülre került almára kell kenni a pudingos krémet, csokit reszelni rá és kis kockára szeletelve kész is a remek sütemény. A módszer hasonlít a tarte-tatinnél, a fordított francia almatortánál alkalmazottra.
De mivel én túl nagy tepsiben sütöttem a piskótát, nagyon vékony lett a tészta, ezért kettévágtam, a két darabot egymásra helyeztem, és a felső réteg almára kentem a krémet. Töltött, almás süti lett, így is szép és finom.

 

16 megjegyzés:

Petra írta...

Szia! Végre sikerült bekerülnöm a rendszeres olvasóid körébe.
Nagyon guszta a sütid. Csábító. :)))

wanna írta...

Köszi Petra, ennek igazán örülök!

Roza írta...

Wanna, ez csodásan néz ki!:) Biztosan ilyen finom is!:)
Alkalomadtán én is elkészítem:)

wanna írta...

Róza köszi, tényleg finom, érdemes elkészíteni, gyakorlattal rendelkezők pedig a tepsiméretet sem bénázzák majd el:)(mint én).

Vicuska írta...

Látom, ritkán, de jót és finomat sütsz! :D

wanna írta...

Vicuska@
Ezt nagyon jó látod, hogy ritkán, nehezen is szánom rá magam, nekem ez nem napi rutin, most kezdem tanulni a "szakmát" :)

leon írta...

Hát ez is egy csoda!, Alma, csoki, puding - igazán jók együtt.

wanna írta...

leon@igazad van, finom és könnyű, a gyümölcs szerintem minden sütit feldob, igazán csak ezeket szeretem.

mellissina2 írta...

Wanna,elvittem a receptet!!!!A napokban el is készítem!!!!szuper!!!

wanna írta...

@mellissina, örülök, hogy tetszik remélem jól sikerül neked is. Ügyelj a tepsi méretére :).

Gabi írta...

Hétvégén végre kipróbálhattam a receptet. Szuper finom lett! Kicsit tartottam tőle az elején, mert nem nincs sok rutinom a sütésben, piskótát még soha nem készítettem és ráadásul egy 26 cm-es csatos tortaformában készült, mert nem volt más tepsim. Teljes siker így is!:)

wanna írta...

Gabi, ennek igazán örülök és gratulálok!

Nora írta...

Elkészítettem és nagyon ízlett az egész családnak, tökéletes ízharmónia, köszi a receptet!

Anazar írta...

Igazán jól mutat!

tücsi írta...

Isteni finom lehetett!!!
BUÉK!!!

wanna írta...

Köszi, köszi!