2012-01-08

Avokádó garnélával



Az avokádó nagyon sokoldalúan felhasználható zöldség, világszerte ismert a mexikói guacamole, amely egy csípős mártogatós, dip, alapesetben avokádóból, hagymából és chiliből áll, paradicsommal gazdagítható. Az avokádó nagyszerű füstölt halakhoz, rákokhoz, de az édes mangóval, vagy a kesernyés rucolával is csodás ízharmóniát érhetünk el. Csodás előétel és a partifalatok elengedhetetlen alapanyaga.
Közismert élőétel a koktélrákkal töltött avokádó, melyet most koktélrák hiányában, helyett garnélával készítettem el.

Hozzávalók: 2 avokádó, 1/2 citrom leve, 1 shalotta, 1 zöldhagyma, 30 dkg garnéla (vagy 15 dkg koktélrák), majonéz, só, bors
- a majonézhez: 1 tojás sárgája, 1 tk dijoni mustár, 1-1,5 dcl olaj

Elkészítés:
Először a majonézt készítettem el, de természetesen készen kapható majonézzel is kitűnő. Ehhez egy tálban összekevertem a tojássárgáját, a mustárt, a sót, borsot és vékony sugárban hozzácsorgatva az olajat, egy kézi mixerrel az egészet addig kevertem, amíg az összes olajat fel nem vette. A majonézt akkor könnyű kikeverni, ha a hozzávalók azonos hőmérsékletűek, inkább hidegek.
A hagymákat apró kockákra vágtam. A majonézhez hozzáadtam a hagymát és a citrom levét, majd beleforgattam a megtisztított, előkészített, megfőzött és kisebb darabokra vágott garnélákat. Egy pár garnélát egészben hagytam a dekorációhoz.
Az avokádót hosszában kettévágtam, kivettem a magját és beletöltöttem a majonézes- garnélás krémet. A maradék garnélákat a megtöltött avokádókra helyeztem.
Behűtve tálaltam, mellé narancsos sárgarépasalátát is kínáltam.

4 megjegyzés:

trollanyu írta...

A kedvenceim:) Az avocadot annyira szeretem, leginkább csak magában kikanalazom a héjából. A garnélával is le lehel venni a lábamról. A felvételeid olyan szépek, szinte kérik, hogy vegyem ki őket a képernyőről:) De ma nálam is lesznek rákocskák:)

Elisabeth írta...

Most nálunk nagyon olcsón kapható az avokádó, egy dollár darabja, máskülömben dupla és triplája az árja! A Floridai avokádó olcsóbb, és nagy óriásak!

Én is nagyon szeretem, és többféle képpen készitem, de legtöbbször guacamole-t vagy salátában. Nagyon guszta és finom a garnélával ahogy te készitetted!

Roza írta...

Gyönyörű... Csodás!:)
Étel is kép is nagyon szép!
Bizony, megkóstolnám!:)

wanna írta...

Köszi, köszi...