2012-01-29

Burgonyaleves zsályával



Szerintem a burgonyaleves igazi téli étel, valahogy melegséggel tölt el. Sokféleképpen készíthető, a babérleveles habart levestől kezdve, a kolbásszal gazdagított variációig széles a skála. Ez a mai leves is egyszerű, gyors, de mivel a könnyedebb dolgokat részesítem előnyben, nincs benne habarás, rántás, viszont mivel mindent szeretek egy kicsit valamivel „megbolondítani”, kicsit felturbózni – főleg zöldfűszerekkel-, ezt most zsályával készítettem.
Kakukkfűvel, vagy korianderrel is érdemes kipróbálni.


Hozzávalók: 0,5 kg burgonya, 1 hagyma, 1,5 l csirkealaplé, 1 csokor zsálya, 1 dl tejföl, 2 ek olaj, só, színes bors

Elkészítés:
Az olajon üvegesre pároltam a finomra vágott hagymát és felöntöttem az alaplével. Amikor felforrt, beletettem a kis kockára vágott burgonyát és mérsékelt tűzön megfőztem. Ezután hozzáadtam a felvágott zsályát, daráltam rá sót, borsot és ügyelve a hőkiegyenlítésre, belekevertem a tejfölt és óvatosan összeforraltam. Tálaláskor ízesíthető citromlével, de a chili is kitűnő hozzá.


9 megjegyzés:

trollanyu írta...

Szuper:) Sosem rántom a leveseket, habarni is ritkán szoktam, szerintem szükségtelen. A zsályát szeretem, nemcsak, mint fűszert, mint dísznövényt is. Nem túl aromás egy csokor zsályától a leves? Mert azért elég karakteres íze van. Igaz régebben a levendulától, rozmaringtól is tartottam,ma már sokkal bátrabban használom. Mindenesetre tetszik az ötlet, de a zsályabokor hó alatt van, látni meg nem láttam az üzletben, még szárítottat sem. Voltatok síelni? Olvastam, hogy megnyitották a sípályákat sok helyen Magyarországon.

wanna írta...

Nem volt sok a zsálya - egy kis csokor -, és nagyon különlegessé tette a levest. Ősszel sok fűszernövényből tettem cserépbe és le is fagyasztottam többfélét még a fagyok előtt, hogy télen is legyen friss, mert most tényleg nem minden kapható.
Igen itt is van már a hegyekben hó, működnek a sípályák, több hóért "kicsit" messzebb kell menni :)

Seffer Lilla írta...

A képeket nézegetve, eszméletlenül éhes lettem! Nagyon jól néz ki, a burgonyaleves pedig nagy kedvenc. Igazán különleges lehet a zsályától!

leon írta...

Ez nagyon tetszik, kitűnő ötlet ez a zsálya. Nagyon jól néz ki.

Turák Kinga írta...

fellelkesültem, h akkor csütörtök elkészítem, de rájöttem, h nincs zsálya... csak rozmaring, úgyh lehet azzal elkészül!

Turák Kinga írta...

kész, rozmaringgal és chili pehellyel! :) ízlelésre finom volt!!!

wanna írta...

Kinga, igazán örülök, hogy elkészítetted és rozmaringgal is finom. Én még kakukkfűvel is ki fogom próbálni.

Turák Kinga írta...

megfordult a fejembe az is! De előző nap már volt kakukkfüves étel.
Amúgy lekvárokban jobban használom őket. :)

Moni írta...

Kartoffeln und Salbei sind eine wirklich gelungene Kombination, also gefaellt mir Dein Vorschlag erneut auf Anhieb!:-)))
Und dann moechte ich Dich bitten, bei mir reinzuschauen (Du warst auch sehr lange nicht mehr auf meinem Blog) und Dir die Auszeichnung abzuholen, Die ich mit Dir teilen moechte. Du weisst ja, dass ich Dich in dieser Hinsicht niemals vergesse.:-))) Hier ist nocht der Link: http://magiasmoni.blogspot.com/2012/01/lauch-schinken-auflauf-und-eine-noch.html
LG
Moni