2012-01-16

Csicsókakrémleves laskagombával




A csicsóka - Helianthus tuberosus, Jerusalem artichoke, Topinambur -, a ma talán kicsit elfeledett zöldség, Észak-Amerikából került Európába, mely földi alma néven is ismert, nevezik még a szegények krumplijának is. Külsőleg a gyömbér gumójára hasonlít, íze pedig az articsókára emlékeztet. Idénye novembertől márciusig tart. Inkább a kis gumókat érdemes vásárolni, mert ezek zamatosabbak, mint a nagyok.
Nyersen, hámozatlanul, folyóvízben kefével megtisztítva, hajszálvékonyra szeletelve, esetleg nagy lyukú reszelőn lereszelve, salátákhoz adható, főzve kitűnő leves vagy köret készíthető belőle.

Hozzávalók: 50 dkg csicsóka, 1 hagyma, 20 dkg laskagomba, 1 dcl tejföl, 4 ek olívaolaj, só, bors, friss kakukkfű és petrezselyemlevél

Elkészítés:
A kis kockára vágott hagymát a fele olajon üvegesre pirítottam, felöntöttem 1 l vízzel, beletettem a megtisztított felvágott csicsókát, sóztam, borsoztam és mérsékelt tűzön puhára főztem. A főzés vége felé beletettem a felaprított kakukkfüvet és petrezselyemzöldet. Közben megtisztítottam és csíkokra hasítottam a laskagombát (a laskagombát nem vágni, hanem hasítani szoktam), melyet sóztam, borsoztam és a maradék olajon megpirítottam. A kész levesbe belekevertem a tejfölt és botmixerrel pürésítettem. Tálaláskor a gombát a levesbe helyeztem. A leves ízlés szerint ízesíthető citromlével, vagdalt dióval, szezonban a laskagomba helyett készíthető erdei gombával.
 

11 megjegyzés:

trollanyu írta...

Krémlevest még nem ettem belőle, de otthon használtam levesekhez. Volt csicsóka a kertemben, annyira elszaporodott, a végén már tól sok lett. De nagyon érdekes, a laskagombával együtt finom lehet.

Elisabeth írta...

Gondoltam hogy Jerusalem Artichokes...a csicsóka! és még hozzá, krémleves, a laskagombával!
Köszönöm a kedves kommentedet a blogomon, és örvendek hogy el fogadtad a dijat! Gondolom találsz blogokat akiknek át szeretnéd adni!

Shoutforfood írta...

Love to try the hot soup

Katucikonyha, írta...

Hű, nagyon finom lehet, gondolom, kicsit édeskés a csicsókától. És milyen jó ötlet a gomba!

leon írta...

Ez igen! Nagzon jol néz ki.

Petra írta...

Nagyon finom lehet! :)

Wanna, a pályázat kiegészült! Nem csak a listából lehet pályázni. Nyugodtan jöhet a mangalica is. :)

mellissina2 írta...

Még nem ettem,de talán egyszer sort kerítek rá!Nagyon gusztusos!!!!Szép!

Roza írta...

Amilyen jól néz ki, ki kell próbálni:)

WineDineDivas írta...

Nagyon finomnak nez ki a leves. Nem tudtuk, hogy a csicsóka az a Jerusalem Artichokes.

wanna írta...

Igen! Nagyon finom a leves, én is most készítettem először, de nem utoljára, az biztos. A gomba különösen jó volt hozzá, de el tudom képzelni bacon chips-el vagy croutonnal, kevés finom olajat csepegtetve rá.

Turák Kinga írta...

ma pont láttam a pennyben laskagombát, viszont a csicsókám kicsírásodott. Úgy hogy ha szombaton bejutunk a piacra, akkor veszünk mindent és elkészül egyszercsak! :)