2012-03-19

Édeskömény zellerrel



Az édeskömény - különleges zöldség, melyről a grillezett édeskömény bejegyzésben olvasható bővebben. És talán a grillezett édeskömény a legfinomabb is, de nagyszerű krémleves is készíthető belőle, halakhoz pedig egyenesen fenomenális, legyen az halleves vagy grillezett hal.

  

Ha éppen nem grillezünk, akkor is csodás köretet készíthetünk édesköményből wokban, esetleg más zöldségekkel kiegészítve, ami halhoz, szárnyashoz egyaránt jó választás. Ez a köret most són sütött csirkéhez készült az alábbiak szerint:

Hozzávalók: 1 gumó édeskömény, 4-5 szál szárzeller, 1 nagy fej hagyma, só, bors, olívaolaj
 

Elkészítés:
A hozzávalókat összevágtam - az édesköményt csíkokra, a szárzellert karikára, a hagymát félkarikára -, és az olajon wokban 2-3 perc alatt, állandó keverés közben megsütöttem. Tálaláskor megszórtam az édeskömény zöldjével, daráltam rá színes borsot és sót. Csavarhatunk rá kevés citromlevet, megszórhatjuk, chilipehellyel vagy chiliszálakkal, amely csodás dekoráció is egyben.

8 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Észrevettem, hogy itt nagyon egészséges ételek, saláták kínálkoznak, én pedig már többször írtam nagyon ritkán eszem és eddig nem is kívántam ezt a fajta táplálékot! :( Sajnos! :(
Mostanában viszont azt vettem észre, hogy ácsingózom egy tál salátakeverékért, így ma elkészült az első salátám, amit a boltban kaptam hozzávalókból. Jégsaláta, retek, zöldpaprika, kígyóuborka, egy kis balzsamecettel és olívaolajjal. A paradicsomot megette Anna! :DD
Az lenne a kérdésem, mint teljesen laikus salátakészítőnek, hogy ez így rendben van? Mennyi olajat és ecetet, vagy mi mást lehet még hozzáadni a salátákhoz. Az már biztos, hogy még jobban belevetem magam a salátás bejegyzéseidbe, és pl. ez a mostani zelleres is nagyon finomnak tűnik! Teljesen el vagyok képedve magamon, hogy salátát kívánok, de ugyanakkor örülök, nagyon, remélem így marad! :)
Köszönöm, hogy elviseled a hosszú fecsegésem!!! :)

mellissina2 írta...

Bevallom,még nem ettem édesköményt soha,és olvasva a receptet,mivel nem túl bonyolult,elkészítem a közeljövőben tervezett csőben sült csirkéhez.

wanna írta...

Igen Barbi, igyexem :), nálunk a saláta, nem hiányozhat az asztalról: előétel vagy köret, halhoz, csirkéhez. Télen gyakran kombinálom a nyers zöldséget, a párolttal (szárzeller, édeskömény, brokkoli,...)
Jól gondolod, a dressing nálam is pár csepp citromlé, balzsamecet vagy fehér borecet és hidegen sajtolt olaj (olíva, dió, szőlőmag, tökmag, lenmag, szezámmag.... - "olajmániás" vagyok :), só, bors. Rakható a salátákra friss bazsalikomlevél, kapor, reszelhető vagy vágható rá sajt, főtt tojás.
Szerintem is, így kora tavasszal, már vágyunk a színes, szép zöldségekre. Bármikor szívesen válaszolok a kérdéseidre. A salátákról, olajokról még itt olvashatsz : http://relaxotour.blogspot.com/2011/02/salatak-sava-borsa.html

Barbi konyhája írta...

Nagyon köszönöm Wanna, hogy válaszoltál! :)

Seffer Lilla írta...

Hát én is nagyon szeretem a friss zöldségeket, azokat amiket nem kell megfőzni, vagy megsütni. Bár azokat is megeszem, de nem rajongok értük. Ilyenkor tavasszal tényleg jól jön egy kis feltöltődés!

wanna írta...

Én is Lilla! Csak sajnos télen és kora tavasszal szerintem a primőrök nem igazán finomak, ízletesek, sajnos :). A párolás is max 2-3 percet jelent nálam, épp roppanósra sütöm a zöldséget. Ezért inkább a szezonális zöldségeket preferálom.

Elisabeth írta...

Én több féle képpen szoktam késziteni, de legtöbbször salátában, a Mediteráni módra, csecsi babbal is.
Ez kimondottan az olasz termékü Finocchio amiböl a likör is készül. Nagyon egészséges zöldség...finoman készitetted grillezve is!

tücsi írta...

Még soha nem ettem édesköményt, de számtalan receptet láttam már a tv-ben is. Be kellene iktatni mint köretet.Bár a salátákat is nagyon szeretem, állandóan tudnám enni.:)