2012-03-16

Harcsaszelet édesköménnyel



A halak és rákok-kagylók központi helyet foglalnak el a konyhámban. Nemcsak azért, mert fogyasztásuk rendkívül egészséges – nem véletlenül játszanak fontos szerepet a mediterrán diétában, konyhában –, hanem azért is, mert nagyon finomak, változatossá tehető velük az étrend. Heti egyszeri fogyasztásukkal már tettünk egy lépést az egészségesebb étkezés (élet) felé. Mivel a hal böjti ételnek is számít, kezdetnek talán a nagyböjt tűnik a legalkalmasabb időszaknak a hal beiktatásának az étrendünkbe. Nagyon finom hal a ponty, a harcsa, mindenütt kaphatók, érdemes velük kezdeni az „ismerkedést” a halételekkel. Nagy előnyük, hogy gyorsan elkészíthetők, különösebb előkészületekre nincs szükség. Csak pár alapszabályt kell betartani, amelyek között a legfontosabb a sütési idő helyes megválasztása, mert a kiszárított, túlsütött hal semmilyen élvezeti értékkel nem rendelkezik, és akkor tényleg nem fogjuk megszeretni a halat.
A jól megsütött hal húsa omlós, szaftos, hófehér. Ugyanez vonatkozik a rákokra, garnélákra. Köretként egyaránt tökéletesek hozzá a zöldségek, a burgonya, a rizs. Nagyon finom uborkamártással vagy töltött paradicsommal. Különösen passzol a halakhoz az édeskömény, legyen az leves vagy köret. Most édesköménnyel készítettem a harcsát.

Hozzávalók: 4 harcsaszelet, só, limelé, vaj és olívaolaj a sütéshez, 1 édeskömény, 1 hagyma

Elkészítés:
A halszeleteket sütés előtt 10 perccel besóztam, kevés limelével meglocsoltam és grillserpenyőben vajon oldalanként 2-3 perc alatt megsütöttem. Eközben egy másik serpenyőben (wokban) az olívaolajon megsütöttem a cikkekre vágott hagymát és édesköményt. Daráltam rá sót borsot, és száraz serpenyőben megpirított édesköménymagot. Azonnal limecikkekkel tálaltam.


7 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Gyönyörű ez a harcsa, s szépen fotóztad. Én imádom a folyami és tengeri halakat, s tengeri herkentyűket. Hetente többször is fogyasztom valamilyen formában. Holnap fekete kagyló lesz.
Ha tehetném, a tenger mellé költöznék. Külföldi útjaim során, tengerparti országokban gyakran fogyasztottam halat. Az Adria melletti nyaralásaink (hosszú évekig minden nyáron ott campingeztünk)alkalmával pedig magam is szedtem kagylót, fogtam rákot, s mentem hajnalban a kikötőbe friss halért.
Fiatal koromban pedig horgásztam, főleg a Dunán.

Mrita írta...

Fantasztikusan jól néz ki. Én is imádom a halat és a tengeri herkentyűket. Nagyon egészségesek.

Seffer Lilla írta...

Csodaszép képek ismét, nekem a hallal sajnos még barátkoznom kell...:)

trollanyu írta...

Csodás a kép:) nálunk is van hal de csak 1-2 alkalommal egy héten. Ma tengeri pisztrángot készítek és scampit. A hal saját fogás az idei jéghorgászatból. Szép hétvégét neked:)

Roza írta...

Ínycsiklandozó étel, kellemes képek:)

tücsi írta...

Nagyon étvágygerjesztően néz ki a tálalás. Imádom a harcsát, és a tengeri halakat is. Hát, nagyon jól néz ki:):)

leon írta...

Igazán remek recept, csak finom lehet, a fotón is étvágygerjesztő!