2012-03-13

Sajtos burgonyalepény



A burgonya egyike a legfontosabb alapélelmiszereknek, „dicséretét” már a spenótos tepsis burgonyánál leírtam. Rengeteg fajtája ismert, felhasználási módja is sokrétű, a legegyszerűbb burgonyapürétől a héjában főtt, vagy sült burgonyáig. Sőt, még a burgonyapüré is tökéletesíthető, mint ahogy a franciák készítik: sok-sok vajjal és tejszínnel.
Ez a sajtos burgonyalepény nem más, mint héjában főtt burgonya sajttal felturbózva, fűszerezve és kisütve. És nemcsak köretként, hanem önálló fogásként is megállja a helyét.

Hozzávalók: 500 g burgonya, 150 g félkemény sajt (Maasdamer), 100 g kemény sajt (Cheddar), 100 g liszt, 4 tojás, 100 ml tejszín, só, bors, olaj a sütéshez.



Elkészítés:
A burgonyát héjában megfőztem, meghámoztam és pürésítettem. Belekevertem a tejszínt, a lisztet, a tojást, és a kis kockára vágott (4-5 mm) félkemény és a lereszelt kemény sajtot. Daráltam rá sót és zöld borsot. A kész masszát 1 órát pihentettem, és ezután serpenyőben kevés olajon aranybarna lepényeket sütöttem belőle. Egy lepény egy nagyobb kanál masszából készült. A sütési idő a lepények méretétől függ, ez kb. 3-4 perc oldalanként.  


10 megjegyzés:

Shoutforfood írta...

That is so awesome

Édeskonyha írta...

Egyetértek az előttem szólóval :)

Petra írta...

Szuper recept! Pont jól jön hétköznap estékre. Köszönettel mentve. :)

trollanyu írta...

Hát nálunk a burgonya a fő kedvenc, akárhogy is legyen elkészítve. Ha megkérdezem a fiúkat mi legyen a köret, biztos valami krumpis dolgot mondanak. Ez a sajtos lepény is irtó guszta és finom laktató is lehet, tetszik:)

Seffer Lilla írta...

Sajtosan még nem próbáltam, de mivel a burgonya nagy kedvenc, azt hiszem így is ki fogom próbálni legközelebb.

Roza írta...

Nagyon jól néz ki!
Éppen azon morfondírozom, mi legyen a második fogás ma:)

mellissina2 írta...

Vittem a receptet!Köszi!

Juci írta...

UUU! Micsoda finomság!

Turák Kinga írta...

szted, a krumpli helyett csicsóka is működik?

Elisabeth írta...

Kimondattan finom a krumplis lepény sajtal. Elfogadnám szivesen az ebédhez!