2012-03-28

Zöldségek wokban



Végre tavasz! Elkerülendő a tavaszi fáradtságot, a szervezetnek nagy szüksége van vitaminokra, ásványi anyagokra, rostokra, vízre. Ehhez járulnak hozzá – és egyáltalán a korszerű táplálkozás nélkülözhetetlen részei –, a zöldségek, a gyümölcsök. Leginkább a helyben termett, szezonális zöldségek, gyümölcsök fogyasztása javasolt, ezeknek legmagasabb a vitamin- és ásványianyag-tartalma, és nem mellesleg, a legízletesebbek is.

Viszont jellegükből adódóan, nem mindig fogyaszthatók nyersen, ilyenkor a gyors wokban sütés, grillezés a leginkább célravezető, sőt, kombinálhatóak a párolt és nyers zöldségek. Erre kitűnő példa a korábban készített zöldséges és orosz vinaigrette. Csodálatos sejtvédő a paradicsom, a cékla, a sárgarépa, a sütőtök, nagyszerű méregtelenítő, a szőlő, a káposzta, a zeller, az alma, rostokban különösen gazdagok a hüvelyesek.




Ez a wokban készült zöldségköret egyaránt kitűnő csirkéhez, halhoz, pillanatok alatt elkészül és nagyon finom. Gyakran készítem, és mindig azokból a zöldségekből, amelyek éppen rendelkezésre állnak. Ahogy a salátáknál, itt is fontos a zöldségek frissessége és a felhasznált olajok, sók fűszerek minősége.
 

Hozzávalók: szárzeller, brokkoli, cukkini, padlizsán, sárgarépa, lilahagyma, vöröshagyma, só, bors, olívaolaj
 

Elkészítés:
A zöldségeket felvágtam – a cukkinit és a padlizsánt (a padlizsánt először karikára szeltem, besóztam, 10 percig a sóban állni hagytam, utána leöblítettem, hogy az esetleges keserűségét elveszítse) kis kockákra, a zellert karikára, a hagymát félkarikára, a sárgarépát julienn-re, a brokkolit rózsáira szedtem –, sóztam, borsoztam, és az olívaolajon 3-4 perc alatt resch-re, roppanósra sütöttem. Tálaláskor vágható rá friss petrezselyem-, esetleg tárkonylevél.
A zöldségek fajtája, aránya tetszőleges, ízlés szerint változtatható, módosítható.

 

5 megjegyzés:

Mrita írta...

Fantasztikusan néz ki és biztosan nagyon finom, na és egészséges, ami a legfontosabb

Seffer Lilla írta...

Micsoda tavaszias színvilág!

Erika írta...

hmm,de klassz egészséges, friss roppanós zöldségek!

mellissina2 írta...

Micsoda színek,és gondolom micsoda ízek!!!!Annyira guszta!

Elisabeth írta...

Nagyon guszta és finom...én gyakran használom a wok-ot. Gyönyörü szinek, és izek!