2012-05-03

Chips lilaburgonyából



A chips a gyerekek nagy kedvence, de mi is szívesen fogyasztjuk ezt a nem éppen diétás rágcsálnivalót, főleg partik alkalmával. Kereskedelmi forgalomban nagyon sokféle kapható, csak szerintem ehetetlenül sósak. Na jó, nem ehetetlenül, de nagyon, legalábbis számomra. Ha magunk készítjük, ez a „probléma” kiküszöbölhető, a lilaburgonyából sütött chips pedig igazán „feldobja” a bulit, szép, színes, dekoratív.
Elkészítése senkinek nem okozhat gondot, csak egy jó szeletelő vagy gyalu kell hozzá. A lényeg: a nagyon vékonyra szeletelt burgonya, mivel csak így távozik belőle gyorsan a víz, így lesz igazán ropogós. A burgonyát megmostam, meghámoztam, felszeleteltem, és bő, forró olajban a szeleteket kis adagokban ropogósra sütöttem. A kész chipseket papírtörlőre kiszedtem, hogy felesleges olaj ne maradjon rajta. Tálaláskor nagy szemű Himalája sót szórtam rá, ami csodásan olvad a szájban, de só nélkül is kitűnő. 

9 megjegyzés:

Erika írta...

De jó, ezt én is megkóstolnám. mi sosem eszünk csipszet, itt meg crisp a neve:) de lilaburgonya sem hiszem, hogy kapható itt nálunk. Szép mutatós, igazi party-falatka!

mellissina2 írta...

Azt mondom nem semmi lila burgonyából,hogy jutott eszedbe?ha találok valahol kipróbálom.

Seffer Lilla írta...

A hétvégén mi is saját készítési chipset ettünk, legközelebb ki fogom próbálni lilaburgonyából is!

wanna írta...

Én is most sütöttem először, ezt is csak azért mert megláttam a piacon a lilaburgonyát, és megindult a fantáziám...

Ami írta...

Igazán dekoratív ez a lila burgonya, imádom! Klassz lett a fotó is. Készítettem én is már ilyen csipszet, csak vegyesen, normál és lila burgonyából.

Édeskonyha írta...

Csinos! Én szeretem a lila krumplit de sem a párom sem a tesóm nem eszi meg így kénytelen vagyok hanyagolni :( szívesen elropogtatnék pár ilyen szép színes "chipset"

trollanyu írta...

Még sosem ettem lilaborgonyát, mert itt nem lehet kapni. A norvégok nagyon le vannak maradva:) Tényleg szuper lehet bulikra, sokkal klasszabb, mint a sima:)

Névtelen írta...

This sounds so, so good! I'm definitely going to try this

Elisabeth írta...

Nálunk egész évben kapható lila burgonya, de én még csak rostnak készitettem, idáig...hát nagyon megkivántam most elnézegetés utána a kivánatos csipszeden. Méghozzá nagyon egészséges krumpli ez!