2012-09-28

Padlizsánnal töltött paradicsom



Kedvenc zöldségem a paradicsom, nem tudom megunni, csak legyen íze. Ez lényegében csak a nyári, szabad földben megtermett paradicsomokról mondható el, de kis munkával „tartósíthatjuk a nyarat”. Szerintem a kuktában eltett - vagy a napon aszalt paradicsom őrzi meg leginkább a nyári ízeket, de a fűszeres, ecetes paradicsom is kitűnő csemege. Azonban, a csodás ősznek köszönhetően, most még élvezhetjük a nyári ízeket.

A paradicsom nemcsak nyersen salátának kitűnő, hanem sütve is nagyszerű csemege. Nagyon finom grillezve, morzsában sütve, vagy töltve. Másik nagy kedvencem – a padlizsán, a fagyok beálltáig terem, igazán változatosan készíthető, alacsony kalóriatartalmú, zsiradékmentesen készítve pedig diétázóknak is ideális, bármilyen zöldséggel, hússal társítható. Kitűnő előétel a padlizsán caprese, a sült padlizsánkarikák, a zöldséggel vagy a kecskesajttal töltött padlizsán.
A zöldségekkel, paradicsommal töltött padlizsán után most paradicsomot töltöttem padlizsánnal. Így is működik.
 
Hozzávalók: 4 nagy paradicsom, 2 kisebb padlizsán, 1 hagyma, 1 cikk fokhagyma, só, bors, 1 szál rozmaring, 2-3 ek olívaolaj, 1 ek citromlé, zsemlemorzsa
 
Elkészítés:
A padlizsánokat egészben 190ºC fokos sütőben 25 percig sütöttem. Közben az apróra vágott hagymát az olajon a megsütöttem, beletettem a kinyomott fokhagymát. Levágtam a paradicsomok tetejét, eltávolítottam a magját és a belsejét, enyhén megsóztam. A húsos részt összevágtam, félretettem. A megsült padlizsán belsejét kanállal kivájtam, villával összetörtem, meglocsoltam a citromlével, és a felkockázott paradicsomhússal együtt a hagymához kevertem. Belevágtam a rozmaringleveleket, daráltam rá sót, színes borsot. Ezzel a töltelékkel a paradicsomokat megtöltöttem, megszórtam Panco-morzsával, ráhelyeztem a levágott „sapkát” és a 180ºC fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Langyosan, és hidegen is tálalható. 

 

4 megjegyzés:

Katucikonyha, írta...

Ugye, hogy ugye? Én is imádom!

trollanyu írta...

Hát az itt kapható paradicsomokra ha ránézek van egyolyan érzésem napot sosem láttak:) De különben szeretem, a padlizsánt is, meg szinte minden zöldséget és így a család is kénytelen megenni:)

Elisabeth írta...

Egyszerü, és nagyszerü...persze finom, és mutatós!

wanna írta...

Ugye, ugye! A csodás zöldségek felhasználásának csak a fantázia szabhat határt, vagy nem ... :)