2012-09-29

Fügés crostini, avagy pirított kenyér mascarponéval és fügével



Mézzel sütve, nyersen szendvicsen vagy salátával, pármai sonkával, borhabbal, előételként, desszertként, csodás csemege a friss füge. Míg tart a szezon, gyorsan elkészíthető, igazi vendégváró falatok készíthetők vele. Télen már csak az aszalt fügében gondolkodhatunk, ami teljesen más, de azok között is van nagyon finom.

Hozzávalók: 8 füge, 8 szelet baguette, 150 g mascarpone, 1 ek olívaolaj

Fűszerezés:
- füge: fekete tealevél, 1 ek barna nádcukor
- mascarponekrém: vágott petrezselyemlevél, köménymag, koriandermag, kristálysó, színes bors
 

Elkészítés: 
A fügéket vastag szeletekre vágtam, sütőtálba raktam, megszórtam a nádcukorral, az elmorzsolt tealevelekkel, és 185ºC fokra előmelegített sütőben 10 percig sütöttem. A mascarponét kikevertem a fűszerekkel, a baguette-t megpirítottam, vastagon rákentem a mascarponét és ráhelyeztem a langyos fügéket.
A kömény- és koriandermagot, a sót, a borsot frissen őröltem a krémsajtba. Mascarpone helyett készíthető friss kecskesajttal. Illatos tealevelek sokat „dobnak” a szendvicsen. Én most citrommal, bergamottal, fügével, lótuszvirágokkal, rózsaszirmokkal, aromásított Dammann (17) tealeveleket használtam. De jázminvirágos fekete teával is kitűnő.


3 megjegyzés:

Elisabeth írta...

Hát eze a gyönyörüséges crostini nagyon zseni kreáció a mascarpone, és a friss füge pározással!

wanna írta...

Igen, nagyon jó együtt a sós és az édes..., a kínaiak tudnak valamit :)

Műkedvelő Hedonista írta...

Azt kell mondanom, hogy HÚÚÚ!!!