2012-10-10

Paprikaszezon - Zöldséges töltött paprika



Szerencsére nem akar vége lenni az paprikaszezonnak. Még kapható a csodás szabadföldi paprika, eldöntendő kérdés: lecsó, vagy töltött paprika kerüljön-e az asztalra. Most a töltött paprikára esett a választásom. Elkészítése egyszerűbb, mint a töltött káposztáé, hisz a paprika megtöltése nem igényel különösebb gyakorlatot, és a különböző zöldfűszerek hozzáadása révén teljesen más ízeket is kapunk – közelebb a mediterrán ízvilághoz.
Ahogy korábban is, szép, színes, apró paprikákat vásároltam, csak most a töltött paprikát cserépedényben, sütőben készítettem, és nem csak hús került a töltelékbe, hanem különböző zöldségek is.

Hozzávalók: 20 db kis méretű piros paprika, 20 dkg darált sertéshús, 10 dkg gomba, 20 dkg brokkoli, 1 kis sárgarépa, 1 kg paradicsom, 4 dl paradicsomlé, 1 hagyma, 1 cikk fokhagyma, 100 g rizs, só, bors, 2 ek olívaolaj, 1 csokor zeller- és petrezselyemzöld

Elkészítés:
A paprikát megmostam, kicsumáztam. Olajon, mérsékelt lángon megpároltam az apróra vágott hagymát, hozzáadtam a lereszelt sárgarépát, a kinyomott fokhagymát és 2-3 percig együtt tovább pároltam. Ezután hozzáadtam a szeletekre vágott gombát és a rózsáira szedett, blansírozott (a megtisztított nyers brokkolit szűrőkanálban 1-2 percre forró vízbe helyeztem, majd kiemelve, jéghideg vízzel lehűtöttem) brokkolit, sóztam, borsoztam, majd hozzákevertem a darált húst és a rizst. A masszát összedolgoztam, és lazán a paprikákba töltöttem. A megtöltött paprikákat cserépedénybe raktam, ráöntöttem a paradicsomlevet, ráraktam a meghámozott, negyedekbe vágott paradicsomot, a zeller- és petrezselyemzöldet, még utánasóztam, és 190°C fokra előmelegített sütőben lefedve egy óra alatt készre sütöttem. A paradicsomok hámozása mindig a korábban leírtak szerint történik. A paprikákat az átpasszírozott paradicsomos lével tálaltam, mely ízlés szerint ízesíthető egy csipet cukorral.


4 megjegyzés:

Petra írta...

Tetszik az ötlet. :)

Hankka írta...

Eddig mindig a hagyományos, darált húsos-rizses tölteléket használtam, de nagyon finom lehet zöldségekkel turbózva is! :)

wanna írta...

Igen, kísérletezni jó :), különböző zöldfűszerekkel (kakukkfű, oregáno, tárkony...) mindig egy kicsit más az eredmény, de "léphetünk" még egyet, ha kihagyjuk a húst, egy csodás vega fogást kapunk.

Műkedvelő Hedonista írta...

Ez nagyon szexi (-: