2012-10-03

Zöldparadicsom-saláta télire



Így a befőzési szezon végefelé, a szép színes – piros, sárga – paradicsomok után, most a zöld paradicsomok kerültek sorra. Az egészben eltett zöld paradicsomok mellett, korábban már kipróbáltam egy nem hagyományos receptet, ami a csalamádéra hasonlít, csak a zöldségarányok mások benne, az ecet és egyebek mellett olajat is tartalmaz. Nagyon jól sikerült, finom lett, hát újra napirendre került.

Hozzávalók: 3 kg zöld paradicsom, 1 kg sárgarépa, 1 kg paprika, 1 kg hagyma, erős paprika ízlés szerint, 250 ml olaj, 250 ml ecet, 200 g cukor, 100 g só
 

Elkészítés:
A zöldségeket megmostam és megtisztítottam. A paprikát, a zöld paradicsomot és a hagymát vékonyra felszeleteltem, az erős paprikát karikára vágtam, a sárgarépát lereszeltem, mindezt egy mély tálba rakva megszórtam a sóval, összekevertem, és 1 napig állni hagytam. Másnap a zöldségeket a keletkezett léből kiszedtem, kicsavartam, és egy másik tálba raktam. Elkészítettem a felöntőlevet, amihez az olaj és ecet keverékében eloldottam a cukrot, a zöldségekre öntöttem és jól összekevertem. Ezután a zöldségeket az olajos-ecetes lével együtt lazán üvegekbe raktam. Az üvegeket lezártam és 10 percig sterilizáltam. A vízből kivéve pár percre az üvegeket a tetejükre állítottam, utána száraz dunsztban hagytam kihűlni. Ebből a mennyiségből 8 darab 700 ml-s üveg készült. 


6 megjegyzés:

Elisabeth írta...

Ez aztán kitünő ötlet. Zöld paradicsom salátát én is szeretnék el tenni, de nálunk a zöld paradicsom az a Mexikói TOMATILLO ami igazá a zöld paradicsom, nem az éretlen zöld paradicsom!

Hankka írta...

Annyira jól néz ki, nagyon-nagyon guszta! :) Mentem a receptet, idén már nem, de jövőre szeretném elkészíteni! :)

Erika írta...

Nekem is a csalamádé jutott eszembe:) nagyon guszta, nálunk még sima mezei paradicsomot is nehéz finomat kapni....sajnos.

Névtelen írta...

Halihó!
Sterilizálás alatt forralást értünk?

Gerti

wanna írta...

Hello Gerti! Igen!
Egy fazékba rakom az üvegeket, vizet öntök bele, úgy, hogy a víz kb. az üvegek 2/3 -ig érjen, és gyöngyözve forralom 10 percig. A 10 percet a forrás kezdetétől számítom.

Névtelen írta...

Köszönöm!

Maradt egy csomó zöldparadicsomom a kerteben, úgyhogy nekiállok, még nem késő :)