2012-11-18

Banánkenyér csokoládéval



A banánkenyér (is) viszonylag új keletű dolog számomra, ahogy már a fordított banánkenyér esetében említettem, nemrégen találkoztam vele először. Viszont annál jobban megkedveltem. Elkészítése egyszerű, gyors. Ha robotgéppel készítjük, ez is olyan „bedobálós”, elég a hozzávalókat a gépbe rakni, és egy pillanat műve a keverés-kavarás, de tálban összekeverni sem tart tovább pár percnél.

Hozzávalók: 3-4 érett banán, 200 g liszt, 75 g vaj, 150 g cukor, 1 tojás, 1 vanília, 1 tk sütőpor, 1 csipet só
 

Elkészítés:
A banánokat villával összetörtem, fakanállal hozzákevertem az olvasztott vajat, a cukrot, a tojást és egy vanília kikapart belsejét. A lisztet összekevertem a sütőporral, a sóval, és hozzákevertem a banános masszához. A masszát egy kivajazott, liszttel megszórt sütőformába öntöttem, és előmelegített sütőben 180°C fokon 50-60 percig sütöttem. Sütőformából kivéve felszeleteltem, és még melegen étcsokoládét reszeltem a szeletekre, ami csodásan ráolvadt. Így hagytam kihűlni. Ha nem azonnal fogyasztjuk, akkor egészben hagyom kihűlni, és esetleg utólag szórom meg mandulával, dióval, vagy meglocsolom olvasztott csokoládéval.


7 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Nagyon jól néz ki. Még sosem ettem banánkenyeret, de nagyon megkívántam.

Hankka írta...

A ráolvasztott étcsokival újat mondtál nekem, egyébként is finom, de így még jobb lehet, nagyon guszta! :)

Erika írta...

Mi is imádjuk:) Nagyon guszta ez is itten:)

Juci írta...

Már nagyon rég tervbe vettem megsütését, de lehet?
Mindig más van a listán, de most hogy itt is láttam, nagyon megkívántam, úgy hogy előbbre vesszük.

Anazar írta...

A banán csokoládéval nyerő csak igazán!! Nyammm!

wanna írta...

Szerintem is csokival a nyerő. Ha a banánt csak grillezem, akkor is csorgatok rá olvasztott csokit :)

Jayanthy Kumaran írta...

yummmy...this sounds sooo good..:)
Tasty Appetite