2013-04-25

Pontyszelet kapros-bazsalikomos házi majonézzel



A halfogyasztás kedvező élettani hatásáról már többször írtam. A „ha péntek, akkor hal” elvét betartva, a heti egy „halnap” beiktatásával már megtettünk egy nagy lépést egészségünk megóvása érdekében. A hazai folyami halak – ponty, harcsa, keszeg, kárász, sügér – fogyasztása mellett erősen ajánlott a magas omega-3 és omega-6 telítetlen zsírsavakat tartalmazó tengeri halak – lazac, szardínia, hering – fogyasztása is. A halhús kalóriatartalma alacsony, elkészítése gyors, egyszerű és nagyon változatos. Nagy kedvenceim a különböző füstölt halak.


A hal grillezése egyszerű, csak arra kell ügyelni, hogy ne süssük túl, ne szárítsuk ki. A sütési idő a hal vastagságától függ, ez általában 2,5 cm-ént 4 perc. Ha bundában sütjük a halat, akkor – mérsékelt tűzön –, amíg a bundája szép pirosra, ropogósra sül. Most pontyszeleteket sütöttem és zöldfűszeres házi majonézzel tálaltam. A majonéz az itt leírtak szerint készült.
 

 Hozzávalók: 8 pontyszelet, 200 ml tejszín, tengeri só, 1 ek kukoricaliszt, 1 ek búzaliszt, olaj vagy vaj a sütéshez, friss kapor, bazsalikom, majonéz
 

Elkészítés:
A halat sóval bedörzsöltem, és 20-30 percre a tejszínbe raktam. A tejszínből kivéve, a búza- és kukoricaliszt keverékébe forgattam, és forró olajban szép pirosra, ropogósra sütöttem. Közben elkészítettem a majonézt. A kapor- és bazsalikomlevelet nagyon apróra vágtam és a majonézhez kevertem. A halat a zöldfűszeres majonézzel tálaltam, de adható hozzá saláta, krumplipüré, vagy akár hasábburgonya is. 


5 megjegyzés:

Hankka írta...

Halat még nem "pácoltam" tejszínben, és tetszik a kétféle lisztes forgatás is! :) Nagyon jóízű lehet a zöldfűszeres majonézzel, tetszik! :)

Marka írta...

Hmmm, ez megint egy isteni recept, jön a halszezon, biztosan ki fogom próbálni!
Egyébként nézz be a blogomra, vár rád egy kis meglepi :-)

Marka írta...

Ja, konkrétan erre az oldalra nézz be :-)))
http://markakonyha.blogspot.hu/2013/04/best-blog-dij.html

Műkedvelő Hedonista írta...

Szia Wanna!
Marka orrhosszal megelőzött. :) Nálam is vár egy kis meglepetés.

wanna írta...

Nagyon köszönöm a díjakat, örülök, hogy olvastok és tetszik amit csinálok.