2013-12-01

Egy gyors előétel – füstölt pisztráng lime-mal és rózsaborssal



Ahogy már többször említettem a halak „nagy barátja” vagyok: sütve, főzve, füstölve, nyersen... 

Ha vendéget várok és egy gyors, könnyen elkészíthető előételt akarok az asztalra tenni, akkor a füstölt hal – legyen az lazac, pisztráng, laposhal, vajhal, tokhal, tintahal, makréla – nálam, mint hideg előétel, „mindent visz”. Persze, az aktuális menübe illesztve. Pár szelet, vagy csík füstölt hallal, főtt tojással feldobható bármilyen saláta, még a sima krumplisaláta, vagy az újkrumpli is.
A füstölt halak tálalhatók avokádóval, kapribogyóval, olívabogyóval, citrommal, lime-mal, és természetesen nagyszerű hozzá a kapor is. 


A kísérletezés jegyében most rózsaborsot morzsoltam füstölt pisztrángra, és lime-cikkekkel tálaltam. Elsőre talán furcsának tűnik, de mit mondjak, nem rontotta el. Szerintem a halakhoz megy a bors, és természetesen a bor (is) ... A füstölt halakhoz passzol a lime, a citromnál kicsit fanyarabb íze miatt, de természetesen tálalhatjuk citrommal is.
Nagyon jók a zöld fűszeres kéregben sütött halak is. A kéreg lehet simán zöld bors vagy tarka bors is. A fekete bors már szerintem túl intenzív, ezért nem igazán ajánlható.



2 megjegyzés:

Elisabeth írta...

Kedves Anna, már régen jártam a blogodon, és azóta sok szép és finom dolgokat készitettél!
Nálunk itt Floridában mindenféle halakat lehet kapni frissen és mi is nagyon szeretjük.

Nagyon szépen készitetted a pisztrángot, és igazán finom! A Vanilliás Kuglófod csodás, finom, és szép a kuglóf formája!

wanna írta...

Szia Elisabeth, örülök, hogy "benéztél"...