2014-04-28

A tökéletes vaníliasodó



A vaníliasodó egy csodás „találmány”, bármilyen desszert „feldobható vele”. Kitűnő piskótához, püspökkenyérhez, kuglófhoz, aranygaluska pedig egyszerűen elképzelhetetlen nélküle. Lényegében ez nem más, mint egy kicsit sűrűbb madártej, hab nélkül. Én most mazsolás-csokoládés kuglófhoz készítettem.

Hozzávalók: 4 tojás sárgája, 0,5 l tej, 60-70 g cukor, 1 vaníliarúd

Elkészítés:
A tojássárgákat keverjük habosra a cukorral, és higítsuk fel 100 ml hideg tejjel. A maradék tejbe kaparjuk bele a felvágott vaníliarúd magvait, tegyük bele magát a rudat is, és óvatosan forraljuk fel. Ha a tej felforrt vegyük ki belőle a vaníliarudat, és mérsékelt tűzön, folyamatos keverés mellett adjuk hozzá a cukros-tojásos keveréket. Addig hagyjuk a tűzön amíg sűrűsödni nem kezd. A tűzről levéve keverjük tovább, amíg kissé lehűl. 
Ennyi. Egyszerű, gyors, tökéletes. 
Ha jók az arányok, a tojások kitűnően besűrítik a tejet, és liszt egyáltalán nem kell bele. Szerintem.

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Én aranygaluskával kérném, lehetőleg azonnal... ;-))

wanna írta...

Szívesen adnám, én is szeretem, de sajnos még aranygaluskát sohasem készítettem.
Viszont anyukám receptjét már egy párszor megnéztem :), lehet, hogy egyszer a tettek mezejére lépek, most még elég macerásnak tűnik...