2015-03-28

Karfiolsteak - sütőben sült karfiol



Ez a sült karfiol nagyon gyorsan elkészíthető elegáns előétel, de diétázóknak, vegetáriánusoknak akár főétel is lehet. 
A csodás ötletet itt találtam, kicsit módosítva, az alábbiak szerint készítem, csak ajánlani tudom, nekem így vált be.
 
Hozzávalók: 2 egész karfiol, 2-3 ek olívaolaj, só, frissen őrölt színes bors, 1/2 tk édeskömény
 

Elkészítés:
A karfiolról távolítsuk el a külső leveleket, öblítsük le folyó víz alatt, és szeleteljük fel 8-10 mm vastag szeletekre. A torzsáját ne vágjuk ki (én megtettem, hiba volt...). Ilyen steakszerű szeleteket ugyanis csak a karfiol közepéből vághatunk ki, jó ha összetartja a torzsa, a leeső karfiolrózsákból készítsünk levest. 
Az így felvágott karfiolszeleteket sózzuk meg, daráljuk rá a borsot, és az édeskömény magját. Olajszóróval fújjuk be a szeleteket, ennek híján egy ecsettel kenjük rá az olajat. 
Egy, a sütőben is használható serpenyőben forrósítsuk fel az olajat, és a befűszerezett karfiolszeleteket süssük szép pirosra, oldalanként kb. 2 perc alatt. 
Rakjuk be a serpenyőt a 180°C-fokra előmelegített sütőbe és süssük a karfiolszeleteket kb. 10 perc alatt készre. Vigyázzunk, ne süssük túl, maradjanak a szeletek enyhén roppanósak, így a legfinomabb. 
Tálaláskor szórjunk rá fekete szezámmagot és rózsaborsot, esetleg pár csepp szezámolajjal fokozhatjuk az élvezetet.


3 megjegyzés:

teller-cake írta...

Azta, de jól néz ki!!! Mindig leborulok a konyhai kreativitásod előtt... :-)

wanna írta...

Nagyon köszönöm!
"Konyhatúrázom" - mert kísérletezni jó :)

Unknown írta...

Nagyon jo ötleteket kapok tőletek