2015-08-26

Fűszeres zöldbab - sütőben



Az idei nagyon meleg nyár nemigen kedvezett a "zöldbabimádóknak" – közéjük tartozom én is  – , vagy nem volt, vagy nagyon drága volt.... Jó, ha háromszor vettem az idén. De tegnap valami csoda folytán az egyik árusnál háromféle bab is volt. Ezt a gyönyörű, széles csövű zöldet választottam. Nagyon jól nézett ki, és jó is volt: friss, roppanós, zsenge.


A kérdés az volt, mi legyen belőle: leves, saláta, egytálétel?

Végül egy könnyű vacsora gyanánt a sütőben sült verzióra esett a választásom, amihez lágyra főzött (soft boiled) házi tojást főztem. Csodás egytálétel. 
A korábban készített sült zöldbab – ami a fűszerezést illeti –, kicsit újragondolt változata következik.


Hozzávalók: 600-700 g zöldbab, 20 g olvasztott vaj, 2 ek hidegen sajtolt dióolaj

Fűszerezés:, 1 mk köménymag, 1 mk koriandermag, 1 mk fekete bors, 1/2 mk kurkuma, szárított chili, só, ízlés szerint

Elkészítés:
Fűszerezés: az egész hozzávalókat 2-3 percen át száraz serpenyőben pirítsuk meg. Hagyjuk kihűlni, majd őröljük meg – én mozsárban törtem meg –, keverjük össze a kurkumával, és adjuk hozzá az apróra vágott chilit. 

Keverjük össze a fűszereket az olvasztott vajjal és az olajjal.


Forgassuk a megtisztított, megmosott és megszárított zöldbabot a fűszeres olajban. Én ehhez a babot beleraktam egy fagyasztózacskóba, ráöntöttem az olajos fűszerkeveréket és jól összeráztam. Nálam ez jól bevált módszer, minden sütőben készült zöldséget így vonja be a legjobban az olajos-fűszeres vaj. És nem mellesleg nincs mosatlan edény.
A babot borítsuk egy sütőpapírral bélelt tepsire, sózzuk meg, és 220ºC fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt süssük meg. Ne süssük túl, maradjon roppanós.

Ez így szárnyasokhoz csodás köret, különböző mártogatósokkal kitűnő előétel, vagy főtt tojással egy könnyű vacsora. 


Nincsenek megjegyzések: