2016-06-14

Eper-mousse-torta



Lassan vége az eperszezonnak, fussatok neki! Már csak azért is érdemes elkészíteni ezt a tortát, mert még a sütőt sem kell bekapcsolni hozzá.... 
Minimális munka, maximális élvezet. 
Ami a torta kerületének „rusztikus” voltát illeti, be kell valljam – „konyhatúrás” lévén – még nem jöttem rá, hogyan kéne csinálni, hogy szép is legyen. Mivel a mousse a kekszalapra folyékony állapotban kerül, aztán a hűtőszekrényben kapja meg végleges konzisztenciáját, nem mertem csak egyszerűen betölteni a sütőformába (kifolyik, ráragad), ezért azt kibéleltem sütőpapírral, melynek egyenetlensége adja a kész torta oldalának hullámait. Ötlet? Valaki?
Már arra is gondoltam, hogy legközelebb nem tortaformában készítem, hanem poharakban, melyekben fel is tudom tálalni. Így készítettem már gyümölcsö tiramisut. Bevált.
Na de, ha ettől eltekintünk, az eredmény zseniális. A kakaós keksz és a friss eper illata, íze - csodás párosítás.

Hozzávalók :

- alap: 200 g kakaós keksz (Győri Édes), 100 g vaj
- eper-mousse: 500 g eper, 80 g nádcukor, 1/2 citrom leve, 6 lapzselatin, 330 ml habtejszín (Cserpes)
 

Elkészítés:
Az alap: 

A kekszet törjük össze morzsás állagúvá, vagy daráljuk le. Ezt a műveletet én egy húsklopfolóval végeztem, amihez a kekszet beraktam előzőleg egy papírzacskóba. 
Olvasszuk meg a vajat, keverjük jól össze a kekszmorzsával. 
Ezután béleljünk ki egy 22cm átmérőjű tortaformát sütőpapírral, rakjuk bele a kekszes alapot és egy kanál segítségével egyenletesen nyomkodjuk le. Tegyük a 1 órára a hűtőbe és addig készítsük el a mousse-t.

A mousse: 
A lapzselatint áztassuk hideg vízbe. Az epret mossuk meg és vágjuk darabokra. A cukrot egy lábasban kicsit olvasszuk meg (karamellizáljuk), adjuk hozzá az epret és a citrom levét, keverjük jól össze, hogy az eper elkeveredjem a cukorral. Ezután turmixgépben pürésítsük. 
Vegyük ki a zselatint a vízből, nyomkodjuk jól ki és keverjük az eperhez. 
Közben verjük fel a tejszínt habbá és keverjük 2-3 részletben a kellően, de még nem teljesen kihűlt eperhez. 
A tortaformát vegyük ki a hűtőből, öntsük a kekszalapra az epres habot és 2-3 órára tegyük vissza a hűtőbe, hogy megdermedjen. 
Díszítsük a tortát félbevágott eperszemekkel.


Nincsenek megjegyzések: