2017-08-24

Őszibarackos clafoutis



A francia konyha egyik egyszerű és tökéletes süteménye a clafoutis. Különlegessége az állaga és a fekete cseresznye, melyet nem magoznak ki. Langyosan fogyasztják, így "rezgősen" a legfinomabb. 
Mivel lényegében ez egy tejes pite kis "csavarokkal", ezért aztán szerintem sokféle gyümölccsel működik.
Nekem a cseresznyés mellett bevált a szilvás, de az őszibarackos clafoutis is.

Ez most egy őszibarackos változat, melyet ramekinekben/szufléformákban készítettem, csokival turbózva. Igazán jó lett.
A recept ugyanaz, mint a szilvás clafoutinál, annyi különbséggel, hogy szilva helyett meghámozott és szeletelt őszibarack került bele, nem tortaformába, hanem a szufléformákba töltöttem (nem teljesen tele, mert sütéskor megemelkedik) és a tetejét megszórtam reszelt fekete csokoládéval.
A sütési hőmérséklet az 180°C fok, az idő az kevesebb, kb 20-25 perc.


Nincsenek megjegyzések: